سازنده طرح تشریح کرد: ارائه طرح سمیناتور واقعیت مجازی اختلال اجتماعی در رینوتکس هفت

علی فرشباف در گفت‌وگو با کمیته اطلاع رسانی هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) در رابطه با دستگاه سمیناتور واقعیت مجازی درمان اختلال اجتماعی، گفت: طراحی و ساخت این دستگاه بیش از ۳ ماه به طول انجامید.
 
وی ادامه داد: این دستگاه واقع گرایی بالای ۷۷درصدی دارد که طراحی دقیقی برای این دستگاه توسط همکاری بین رشته ای انجام شده است.
 
طراح این سمیناتور خبرداد: توانسته ایم تاییدیه این دستگاه و سایر دستگاه های الکتریکی مرتبط را گرفته و تاکنون به درمان۵ اختلال اجتماعی کمک کنیم.
 
فرشباف اذعان کرد: تمامی مستندات در دست نشان می دهد اضطراب و اجتناب اجتماعی افرادی که از این سمیناتور استفاده کرده اند، کاهش پیدا کرده است.
 
وی افزود: به گفته خود مراجعان نیز بعد از استفاده از این سمیناتور توانسته اند با افراد جدید ارتباط برقرار کرده  و یا موفق به برگزاری کنفرانس بدون استرس شوند.
 
سازنده این سمیناتور اظهار کرد: این دستگاه تا همین لحظه اماده و قابل ارائه به بازار است اما همچنان تیم ما برای افزایش کیفیت دستگاه و تمرکز بر امکانات جدید درحال فعالیت است.
 
فرشباف اذعان کرد: این دستگاه برای افراد و یا مسئولانی که در سخنرانی دچار اضطراب و یا مشکل می شوند می تواند بسیار کاربردی باشد چراکه طی یک برنامه دقیق و تحت نظر یک روان شناس می تواند انها را در روند بهبودی کمک کند.