مهمترین دستاورد نمایشگاه ششم ارایه نیازهای فناورانه استان و صنایع و تلاش برای پاسخگویی به آن نیازها خواهد بود

در ابتدای این نشست اکبر فرزین مقدم جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری و جانشین دبیر اجرایی نمایشگاه گزارشی از نحوه ارایه فراخوان، ثبت نام و تلاشهای زونهای تخصصی نمایشگاه ارایه نمود.
جهانگیری در این  نشست گفت: با عنایت به اینکه نمایشگاه رینوتکس سال به سال از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء داشته است انتظار میرود طرحهای امسال از لحاظ کیفی دارای استانداردهای لازم برای توسعه و تجاری سازی باشند.
وی ادامه داد: نمایشگاه رینوتکس محلی مناسب  برای ارائه طرحها و ایده های فناوران استان است، لذا مجموعه دولت بدون هیچ چشم داشتی مکانی برای توسعه کسب و کار و نیز فروش فناوری در 5نمایشگاه گذشته ایجاد نموده است.
وی با توصیه اکید به صاحبان طرحها ی شرکت کننده در نمایشگاه گفت : لازمه ورود به بازارهای فروش فناوری فراگیری استاندارد سازی فروش و نیز مستند سازی دست آورد و فناوری ایجاد شده می باشد که لازم است هر فناور شناسنامه ایده و یا فناوری خود را در سطح کلاس جهانی تهیه و ثبت نماید.
دبیراجرایی نمایشگاه رویکرد مهم نمایشگاه ششم را ارایه نیازهای فناورانه استان و به تبع آن نیازهای کشور در نمایشگاه اعلام نمود. وی افزود : با توجه به طرح ممنوعیت دولت در ورود بعضی از کالاها و نیز تغییرات ارزی درکشور امروزه واردات کالای خارجی به صرفه وارد کنندگان و حتی مصرف کنندگان نمی باشد ،پس لذا لازم است صاحبان فکر و فناوری برای تامین نیازهای حوزه های مختلف وارد میدان شوند و این راهی نخواهد داشت بجز ایجاد بازارهای فروش فناوری و ارتباط نیازمندان فناوری با فروشندگان فناوری.
جهانگیری از مدیران صنایع و دستگاههای دولتی تخصصی خواست با برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از صاحبان تجربه ،راه و روش فروش فناوری را به فناوران جوان جهت ورود به بازار فناوری برگزار نمایند.زیراکه فراگیری روشها و اسلوب تجاری سازی لازمه کسب درآمد برای فناور خواهد بود.
وی با اشاره کوتاهی به زحمات و تلاشهای صورت گرفته در سالهای گذشته گفت : بخوبی همگی بخاطر داریم در سال 93 با تلاش همه عزیزان توانستیم مراکز رشد و فناوری را در دانشگاهها و آزمایشگاههای فناوری نانو را ددر آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای استان تجهیز و راه اندازی کنیم و اکنون در حوزه دانش آموزی و مهارتی استان مفهوم فناوری نانو دیگر مفهوم مبهمی نیست.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت :  کل مجموعه نمایشگاه سعی در برگزاری نمایشگاهی ارزان و آسان برای فناوران داشته و از همه فناوران و صاحبان ایده و طرح خواست تا 30مهرماه ضمن ثبت نام در سامانه نمایشگاه به آدرس www.rinotex.ir باحضور خود ویترین فناوری و نوآوری استان را زیباتر و غنی تر نمایند.
در ابتدای جلسه مدیران،جانشینان و کارشناسان زونهای تخصصی مطالب خود را جهت هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه ارایه نموده و مورد بحث و بررسی قراردادند که به اقتضای درخواست نسبت به رفع نیازها و مشکلات دستورات لازم صادر شد.
خاطرنشان می نماید ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی از دهم لغایت چهاردهم آبانماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.