ضرورت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی RINOTEX2018،  رضا رحمانی در آیین آغاز به کار ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی  RINOTEX 2018 اظهار کرد: در شرایط جدید هیچ محدودیتی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود ندارد  و از طرف دولت قول می‌دهم که در شرایط جدید حد و مرزی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نداریم.
وی کار جهادی ،همت همگانی و استفاده از نظرات مشاوران و فعالان بخش خصوصی را یکی از ملزومات شرایط فعلی کشور دانست و گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه  باید به سمت افزایش سهم دانش در مجموع اقتصاد کشور حرکت کنیم و اگر این موضوع امروز محقق می شد در تحریم فعلی کمتر آسیب می دیدیم.
رحمانی استفاده از افکار و ایده های جوانان توانمند و متخصص داخلی را راهکاری برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور دانست و گفت: در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی شروع شده است و می‌دانیم اگر این کار قبلا انجام می‌شد، آسیب پذیری کم‌تری داشتیم، وجود مغز افزار اولین شرط دانش است که کشور ما این را دارد، جوانان ما به هر کشوری که رفته‌اند بهترین افتخارات را کسب کرده‌اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نوآوری و دانش را بال های اوج گرفتن صنعت دانست و گفت: برای اوج گرفتن صنعت توجه به نوآوری و دانش است از این رو یکی از کارهای اساسی ما در این دوره حمایت اساسی از شرکت های دانش بنیان است.
وی با بیان اینکه از حدود چهار هزار شرکت دانش بنیان کشور بیش از ۲۰۰ مورد در حوزه تولید فعالیت دارند گفت: اقتصاد جهانی از اقتصاد مبتنی بر منابع معدنی به سوی اقتصاد دانش محورمی رود و ما باید برای نزدیک شدن به اقتصاد جهانی  باید تلاش کنیم تا با حمایت از شرکت های فعالان در این بخش به سمت اقتصاد دانش محور حرکت کنیم.