علم و فناوری، پایه و اساس بسیاری از قدرت‌ها است

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی RINOTEX2018، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم با اشاره به اخذ رای اعتماد توسط چهار وزیر جدید، اظهار کرد: کارگران را به بهانه‌ی نبود کار کافی، رها می‌کنند و افراد زیادی به واسطه بیکاری به ما مراجعه می‌کنند، در مورد اشتغال و رفع مشکل بیکاری نیازمند کار جهادی هستیم.
وی در ادامه با تاکید بر این که اقتصاد دانش بنیان می‌تواند تحریم‌های آمریکا را به فرصتی برای توسعه فناوری‌های بومی و جهش علمی تبدیل کند، تصریح کرد: دین مبین اسلام ارزش زیادی برای علم و فناوری قائل شده و آیات و روایات فراوانی از ائمه معصومین (ع) در رابطه با علم و فناوری آمده است، اسلام به جهت توحیدی علم توجه خاصی دارد و هر دانستنی را علم نمی‌داند، در قرآن تصریح شده است که عالمان و دانشمندان از خدا می‌ترسند.
وی تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت کشورهای غربی در قرون اخیر در بسیاری از زمینه‌ها، تکیه بر علم است، ما در طول یک قرن گذشته با نفت و سایر منابع زیر زمینی بسیار ساده و ابتدایی برخورد کرده و ثروت خدادای نفت و گاز و سایر منابع معدنی را از طریق خام فروشی به پول تبدیل کرده‌ایم، دلسوزانی هم بوده‌اند که این شیوه را نقد و خام فروشی را تقبیح کرده‌اند، اما هیچ وقت فرصتی پیش نیامده تا اقتصاد آسیب پذیر نفتی کشور را اصلاح کنند.
امام جمعه تبریز افزود: تجربه نشان می‌دهد هر جا که به مردم اعتماد کردیم و مسئولیت مبارزه با دشمنان را به مردم سپردیم، موفق شدیم. ماهیت اتقلاب اسلامی ما مردمی بوده و هر بار نقش مردم در آن پررنگ بوده، توفیق حاصل شده است.