معرفی و رونمایی از فناوری تصفیه آب به همراه کربن اکتیو و فناوری نانو از کشور سویس

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ،RINOTEX2018 اين سيستم باهدف تبديل آب دريا به آب شرب با استفاده از روش نوين به‌کارگیری كربن اكتيو و فناوري نانو براي اولين بار در جهان معرفی‌شده است. باور این است كه سيستم حاضر توانايي حل مشكل کم‌آبی در كشورهايي مانند ايران را دارد.
ژیووسلاور میلادینوویچ مدیر عامل شرکت انرژی تکنیک سویس ومدیر این پروژه می گوید: در این روش؛ استخراج گاز، برق. تصفیه آب از طریق کربن فعال به هدف تبدیل آب دریا به آب شرب و قابل‌مصرف بدون حرارت دادن آب محقق می‌شود.
طبق ادعای شرکت سویسی این فناوری و پروژه جدیداً ابداع‌شده و تاکنون در هیچ کشور دیگری رونمایی و معرفی نشده است و برای اولین بار است که در ایران و در ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدیRinotex تبریز معرفی می‌شود.
بوستان سعدی دبیر کمیته هماهنگی امور بین الملل ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در این خصوص می گوید: شرکت فوق چند ماه پیش نیز با میزبانی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی سفری به تبریز داشت که در حوزه تصفیه آب‌های صنعتی، بیمارستانی، آب‌های شهری و... با مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط استان مذاکراتی صورت گرفته است.