مدیر موسسه فناوری و ارتباطات آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان: علاقمند همکاری‌های علمی فناورانه با ایران هستیم

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی،  پروفسور توفیق کاظم اف در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: بنده به دعوت استانداری آذربایجان شرقی از شهر باکو در این نمایشگاه حضور یافته‌ام و خوشبختانه استقبال از ما در تبریز بسیار عالی بوده و مردم این شهر و دست اندرکاران نمایشگاه ربع رشیدی مهمان نواز هستند.
وی در پاسخ به این سئوال که کدام طرح‌ها مورد توجه شما قرار گرفت؟، اظهار کرد: همه ساله به کیفیت برگزاری نمایشگاه افزوده می‌شود و امسال نیز طرح‌های بسیار خوبی در این نمایشگاه ارائه شده که تکنولوژی‌های بخش فناوری اطلاعات مورد توجهم قرار گرفت.
فیرودین آقایف - مدیر سیستم‌های اتوماسیون آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: خوشحالم به چنین نمایشگاهی دعوت شدم. در بخش فناوری اطلاعات با طرح‌های زیادی آشنا شدم که طرح «شبیه سازی آموزش رانندگی» مورد توجهم قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه امیدوارم سال بعد اختراعات جمهوری آذربایجان را در نمایشگاه ربع رشیدی ارائه دهیم، گفت: سطح فناوری ایران بسیار خوب بوده و طرح‌های بسیار جالبی در معرض نمایش قرار گرفته است، امیدوارم شرایط برای همکاری‌های مشترک با ایران در زمینه فناوری فراهم شده و در قالب تفاهم نامه استارت این کار زده شود.
ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018 از 10 تا 14 آبان ماه از ساعت 15تا 21 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز دایر بوده و بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است.