معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: تمرکز زدایی توسعه فعالیت های فناورانه را در پی خواهد داشت

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی،  علی جهانگیری، در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی گفت:  از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در استان به دنبال ایجاد اکوسیستم و نوآوری و فناوری بوده ایم از این رو تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با تکیه بر این نگاه است.

وی تمرکز بر رویکرد حمایت از نوآوری فناورانه را از جمله برنامه های راهبردی استان دانست و گفت: این رویکرد به تخریب خلاق شهرت دارد و در آن ما باید بتوانیم ساختارهای موجود را تخریب کرده و همزمان با این کار نیازمند ساختن دوباره اما خلاقانه هستیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در عرض کمتر از پنج سال شروع به کار کرد و در سه سال گذشته هم بین المللی شده است، از مدیران کشوری خواست به مناطق و شهرستان ها اطمینان کنند و اختیار بیشتری دهند تا شاهد بروز و ظهور نوآوری باشیم.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با بررسی شرکت‌های حاضر در رینوتکس سال گذشته ۱۴درصد از فناوران موفق به تجاری‌سازی ایده خود شدند که در متوسط جهانی رقم بسیار خوبی است.

جهانگیری اظهار داشت: در آغاز کار ما معتقد بودیم اگر این کار را بدون پول نتوانیم انجام دهیم بدون شک با پول نیز نمی توانیم انجام دهیم، از این رو تلاش کردیم تا از امکانات موجود به شکل جدیدی استفاده کنیم.

وی یادآوری کرد: اگر امکانات موجود را با تعریف اهداف مشترک کنار هم قرار دهیم، می توانیم به سمت اکوسیستم نوآوری حرکت کنیم و رسیدن به این مهم نیازمند کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف برای اهداف مشخص است.