مخترع 18 ساله کرمانی تشریح کرد: برتری‌های دستگاه گیت منحصر به فرد فروشگاهی نسبت به نمونه‌های خارجی

وجیهه قاسمی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، در رابطه با کارکرد دستگاه گیت منحصر به فرد فروشگاهی، توضیح داد: دستگاه ما مانند دزدگیری است که در فروشگاه ها برای جلوگیری از سرقت اجناس نصب می شود با این تفاوت که توسط آلومینیوم ایزوله نمی شود.
 
وی با بیان اینکه این دستگاه حساسیت بالا و نویزپذیری کمی دارد، گفت: ویژگی های این دستگاه باعث می شود درصورتی که تگ های نصب شده بر روی اجناس در مجاورت سی دی یا موبایل قرار گیرد برعکس مشابه های خارجی همچنان به عملکرد خود ادامه داده و درصورت نیاز هشدار دهد.
 
وی ابراز کرد: تفاوت دیگر این دستگاه قابلیت تنظیم برد آن است که مشابه های خارجی آن را نداشته و قیمت بالای آنها که از 5تا12 ملیون متغییر است در مقایسه با دستگاه ما که فقط با حدود 1ونیم میلیون تومان ساخته شده است، می تواند از سایر تفاوت های دستگاه ما  با مشابه های خارجی باشد.
 
قاسمی با اشاره به دستگاه کنترل بار الکتریکی بیان کرد: دستگاه دوم ما کنترل بار الکتریکی است که کار آن محافظت از موتور های سه فاز صنعتی است.
 
این طراح کرمانی ادامه داد: اگر موتور سه فاز بیشتر از مقدار معین آمپر بکشد این دستگاه آن را حذف می کند تا آسیبی به موتور نرسد.
 
وی اشاره کرد: نسبت به طرح های دیگر مشابه های خارجی که مکانیکی هستند، این دستگاه الکترونیکی و آنالوگی بوده و هنگ نمی کند.
 
قاسمی با بیان اینکه این مزیت اهمیت بالایی دارد، گفت: چراکه هنگ کردن این دستگاه ها مساوی با قطع شدن انگشت یا دست کارگری در کارخانه است و هنگ نکردن دستگاه ما مزیت مهمی محسوب می شود.
 
این طراح جوان در پایان یادآور شد: دستگاه سوم ما هم دستگاه فیوز ماشین است که اگر سیم کشی ماشین آسیب ببیند این دستگاه از سیم کشی خودرو  محافظت خواهد کرد.