حضور ۷۹۱ طرح داخلی و خارجی در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳

عبدالرضا فلاح، مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس ۲۰۲۳) ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، مسئولان استانی و روسای دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ما تلاش کردیم یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس را ارتقا داده و فستیوال فناوری دانش آموزی را هم با هدف تربیت نوجوانان با علوم آینده در کنار نمایشگاه رینوتکس برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در جایزه ملی فناوری ایران (جمفا) برنامه ما الگوسازی در حوزه فناوری است و این کلیات اهداف ما در نمایشگاه امسال بود.

مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمده هدف ما تجاری‌سازی محصولات شرکت‌هاست، گفت: تلاش می‌کنیم صنایع و محصولات این نمایشگاه متناسب با زیست بوم کشور باشد. همچنین امسال با کمک استانداری و بخش خصوصی جوایز ارزنده‌ای را برای جمفا در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در رینوفست که مربوط به بخش دانش آموزی است هم نمایش دستاوردهای دانش آموزی و هم مسابقات مختلف را داریم که کار مناسبی است که با حمایت مسئولان استانی شروع شده که امیدواریم ادامه داشته باشد.

فلاح با اشاره به اینکه ۷۹۱ طرح در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، توضیح داد: علاوه بر تیم‌های داخلی، چندین تیم خارجی هم در این نمایشگاه حضور دارند که البته به دلیل نزدیکی به سال میلادی تعدادی از مهمانان خارجی نتوانستند در نمایشگاه حاضر شوند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بیش از ۱۵۰ نفر در برپایی این نمایشگاه تلاش کرده‌اند که امیدواریم این دوره فتح بابی برای شکوفایی بیشتر فناوری و نوآوری در کشور باشد.