رینوتکس 2023 تبریز پشتوانه‌ای برای صنایع و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی است

محمد کلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رینوتکس 2023 در گفت‌وگو با دبیرخانه نمایشگاه اظهار کرد: امسال که بخش دانش آموزی(رینوفست) هم به نمایشگاه رینوتکس اضافه شده است، یک دستاورد بزرگی است زیرا پشتوانه سازی برای بحث علم و فناوری محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که الان سطح علم آنقدر پیشرفت کرده که به سنین پایین آمده و علم و ایده، پیش از دانشگاه هم تولید می‌شود، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه رینوتکس در استان آذربایجان شرقی، برای ما مایه افتخار است و جایگاه فرهنگی و قطب علمی بودن استان را نشان می‌دهد و پشتوانه‌ای برای صنایع و بخش خصوصی استان است.

وی ادامه داد: امیدواریم به جایی برسیم که اغلب تولیدات رینوتکس تبریز، پشتوانه‌ای برای صنعت تبریز باشد و از کهنگی تکنولوژی در واحدها به خصوص واحدهای دولتی نجات یابیم.

کلامی در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه نیز گفت: در واقعیت، هنوز ارتباطی که باید بین صنعت و دانشگاه شکل نگرفته است. جذب دانشجو باید بر اساس نیاز دانشگاه باشد و رشته‌هایی پذیرش شوند که وقتی دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند، صنعت و اقتصاد را هندل کنند ولی در این امر هنوز راه بسیاری داریم.

وی تاکید کرد: باید صنعت ما به باوری برسد که می‌تواند به بچه‌ها اعتماد کند و کارشان را با آن‌ها جلو ببرد اما این موضوع هم هنوز راه بسیاری دارد ولی برگزاری نمایشگاه‌هایی چون رینوتکس می‌تواند به آن کمک کند.